سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، او را از گناهانْ حفظ می کند و پاداشش را برابر چشمانش می نهد . [امام صادق علیه السلام]
اندیشه
 
هفته دفاع مقدس

دکتر عزیزی رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد فیروزکوه

دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ معاصر ایران است

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس یک دانشگاه واقعی و برگ زرینی در تاریخ معاصر کشور است.

 

دکتر "خسرو عزیزی" امروز در آیین نمادین "زنگ مقاومت" در دبیرستان پسرانه "شهید بهشتی" شهرستان فیروزکوه اظهارکرد: وقوع پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ در سال 1357، در منطقه خاورمیانه، تغییرات اساسی به وجود آورد که مهمترین آن شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق، علیه ایران بود.

وی گفت: در آن سال ها که صدام حسین ملعون رییس جمهورعراق به دنبال توسعه قدرت خود در منطقه بود، به فکر براندازی دولت نوپای جمهوری اسلامی ایران برآمد.

دکتر عزیزی تصریح کرد: رژیم سرنگون شده ی عراق در سال های نخستین  پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به محض مشاهده سقوط رژیم پهلوی و تضعیف موقعیت آمریکا در ایران، فرصت را برای یک حمله نظامی مناسب دید و دست به تحریکات مرزی زد و عنوان کرد که خوزستان جزیی از عراق است

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه ادامه داد: به دنبال این ادعا، دولت عراق‌ در 26 شهریور 1359 با تسلیم‌ یادداشتی‌ رسمی‌ به‌ سفارت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در بغداد، اعلام‌ کرد که‌ اعلامیه‌ الجزایر و عهدنامه‌های‌ مربوط‌ به‌ مرز مشترک‌ و حسن‌ همجواری‌ و 3 پروتکل‌ و پیوست‌های‌ آن‌ و دیگر موافقت‌نامه‌ها و یادداشت‌های‌ انضمامی‌ به‌ این‌ عهدنامه‌ را یک جا و یک‌ جانبه‌ فسخ‌ کرده‌ است‌.

وی بیان داشت: پس از این اقدام، صدام حسین در مقابل دوربین های تلویزیون عراق، قرارداد 1975 الجزایر را که در آن عراق حاکمیت ایران بر خوزستان را به رسمیت شناخته بود را پاره کرد و در 31 شهریور همین سال هواپیماهای اشغالگر عراقی شهرهای خرمشهر و آبادان را به رگبار گلوله بستند و بدین ترتیب جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با به کارگیری توان نظامی و با عبور از مرزهای بین المللی و تجاوز به خاک سرزمین ایران آغاز شد.

دکتر عزیزی اضافه کرد: رژیم بعث عراق که فکر می کرد پیروز میدان است به اشغال خرمشهر و محورهای جنوبی ایران پرداخت، اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، رزمندگان ایرانی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، با تمام قوا به مقابله با تجاوز اشغالگران پرداختند و توانستند، به ترتیب خرمشهر را در 3 خرداد 1361، محورهای جنوب ایران را در 23 تیر 1361 و منطقه سومار را در تاریخ 9 مهر 1361 آزاد کنند و شهر «مندلی» عراق را به تصرف خود گیرند.

وی تصریح کرد: در این جنگ ارتش اشغالگر عراق، نه تنها به طور گسترده از جنگ افزارهای شیمیایی علیه کردهای سرزمین خود استفاده می کردند بلکه از این ادوات مرگبار بر مردم و نظامیان ایران نیز استفاده کردند.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه گفت: بر اساس برخی آمار منتشره در طول جنگ، ارتش عراق با استفاده از سلاح‌های شیمیایی حدود 100 هزار، مرد، زن و کودک را به قتل رساند. 

وی یادآور شد: بدنبال پذیرش قطع نامه 598، مبادله اسیران بین دو کشور نیز از تاریخ 26 مرداد 1369 آغاز شد و جریان تبادل اسیران بین دو کشور حدود 12 سال به طول انجامید که آخرین گروه اسرای جنگی ایرانی و عراقی در تاریخ 26 اسفندماه 1381 به طور همزمان مبادله شدند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: دوران خاطره انگیز دفاع مقدس برگ زرینی دیگری بر افتخارات نظام اسلامی در تاریخ معاصر افزود که یادآور دلاورمری ها و رشادت های فرزندان این مرز و بوم مقدس در تقابل با خصم زبون و پاک کردن میهن عزیز اسلامی از لوث وجود دشمنان است.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد؛ دستاوردهای دوران دفاع مقدس و بخصوص فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی به نسل های جدید انقلاب و آیندگان انتقال یابد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/7/1:: 9:44 عصر     |     () نظر
 
بسیج اساتید استان تهران

دکتر کیانوش فتحی بعنوان مسئول بسیج اساتید استان تهران منصوب شد.

فتحی

شورای سیاستگذاری بسیج اساتید استان تهران با رای حداکثری دکتر کیانوش فتحی واجارگا را به سمت مسئول شورا انتخاب نمود

و بر اساس رای شورا ، سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران  حکم سرپرستی سازمان بسیج اساتید استان تهران را بمدت شش ماه به نام ایشان صادر نمودند

این انتخاب شایسته را حضور ایشان و اعضا محترم بسیج اساتید استان تهران تبریک عرض میکنیم.

***********************************************

مراسم معارفه جناب آقای دکتر کیانوش فتحی واجارگاه به سمت ریاست بسیج اساتید استان تهران با حضور جناب آقای دکتر صلاحی ریاست سازمان بسیج اساتید کشور در تاریخ 30/6/92 در دانشگاه آزاد اسلامی شهرری برگزار گردید .

  

  

  

  

  

   

  


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/6/25:: 11:40 عصر     |     () نظر
 
هتل صهبای رضوان مشهد

       

  

 

  

     

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/6/11:: 11:7 عصر     |     () نظر
 
اجلاس سالانه بسیج اساتید

چهاردهمین نشست سالانه بسیج اساتید کشور در تاریخ 28 الی 31 شهریور ماه 92 در مشهد مقدس برگزار گردید.

     

سهراب صلاحی در چهاردهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید با اشاره به رضایت مقام معظم رهبری از فعالیت بسیج اساتید در بیداری اسلامی گفت: از این طریق اتحادیه اساتید جهان اسلام شکل گرفت و بایستی توانمندی اساتید مسلمان دانشگاه های جهان را جمع و سازماندهی کنیم.

وی ادامه داد: بهمن ماه سال جاری اولین همایش بیداری اسلامی و تمدن نوین اسلامی را با حضور اساتید خارجی در تهران برگزار می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: یک کار شش ماه انجام دادیم و شاخص های تمدن نوین اسلامی را احصاء کردیم.

صلاحی بیان داشت: صدها هزار استاد مسلمان در دانشگاه های جهان هستند که دغدغه سرنوشت امت اسلامی را دارند و هیچ کشوری مثل جمهوری اسلامی ظرفیت و توان این کار را ندارند.

وی افزود: تمدن اسلامی کار بزرگی است که با توجه به حرکت‌های بزرگ در جهان اسلام باید از آن استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه ما به عنوان بسیج اساتید در دانشگاه ها دو هدف عمده را پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: اولین هدف، کمک به متولیان امور برای دستیابی به مرجعیت علمی جهان، همان رقه‌ای که رهبری پیش بینی کرده‌اند، است.

صلاحی با بیان اینکه اگر می‌خواهید قدرت بین المللی شوید شرط آن تحول علمی است و علم مبانی قدرت است، گفت: در این زمینه بسیج اساتید، خادمی و نوکری کسی که در آنها شاخص های رهبری باشد را می‌کند.

وی بسیج را فراجناحی دانست که مربوط به انقلاب و ولایت است و تاکید کرد: خیلی خوشحال تر می شویم اصلاح طلبی بیاید که شعار «مرگ بر آمریکا» بدهد و بگوید علوم انسانی باید متحول شود؛ دستشان را می بوسیم و نوکری اشان را می کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید وظیفه دوم بسیج اساتید را حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب در دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: به جهت مدیریت آرامی که در دانشگاه حاکم بود رشد علمی معجزه آسای پیدا کرده ایم، دشمن هم همین پیشرفت ما را هدف قرار داده است.

 صلاحی دانشگاه ها را مرکز پیشرفت دانست و گفت: نباید اجازه بدهیم حزب و گروهی دانشگاه  را به عنوان پایگاه سیاسی دربیاورد، امروز نیروهای ارزشی در دانشگاه ها توان و سازماندهی شان قابل قیاس با گذشته نیست.

وی در پایان با بیان اینکه طیف گسترده ای از مسئولان، نخبگان و دانشمندان برتر کشور بسیجی و ارزشی اند، تاکید کرد: امیدوارم این دغدغه پیش نیاید و بستر آرام برای تلاش اساتید و دانشجویان همواره فراهم باشد.

 

            

             

               

            

            

            

            

            

            

            

            

            

            

            

            


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/6/3:: 9:16 عصر     |     () نظر
 
شهادت به جرم شیعه شدن

شهادت نوه مالکوم ایکس رهبر فقید مسلمانان سیاهپوست آمریکایی به جرم تشرف به مذهب شیعه

بسیج اساتید استان تهران

مالکوم قرار بود برای فرصت مطالعاتی دو ساله به ایران و شهر مقدس قم مسافرت کند که انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی موجب افزایش حساسیت نیروهای امنیتی امریکا نسبت به او شد.
جسد وی در حالی پیدا شد که جراحات ناشی از پرتاب شدن از ساختمان و شلیک گلوله در جسدش آشکار بود.



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/5/24:: 10:27 عصر     |     () نظر
 
کانون بسیج اساتید رباط کریم

جلسه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی رباط کریم روز سه شنبه 18 تیر 1392 ساعت 11 صبح با حضور آقای دکتر قصری ریاست محترم دانشگاه و دکتر افشار سرپرست سازمان بسیج اساتید استان تهران و دکتر انتظار المهدی سرپرست کانون بسیج اساتید دانشگاه ازاد اسلامی رباط کریم و جمعی از اساتید محترم دانشگاه در دفتر ریاست دانشگاه برگزار گردید.

بسیج اساتید استان تهران

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس آقای دکتر قصری ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در خصوص بسیج اساتید دانشگاه بیاناتی را ایراد فرمودند.

بسیج اساتید استان تهران

و بعد آقای دکتر افشار در خصوص ساختار بسیج اساتید و ماموریت ها توضیحاتی را بیان داشتند و به سوالات اساتید محترم پاسخ داده شد.

بسیج اساتید استان تهران

در انتهای برنامه حکم مسئولیت آقای دکتر انتظار المهدی تقدیم شد.

بسیج اساتید استان تهران

مصوبات جلسه:

ثبت اسامی اساتید محترم در حلقه های صالحین

هر استاد بسیجی یک حلقه علمی دانشجو پروری را در سیستم ثبت نموده و صورتجلسات را ارسال نموده و برای ساخت وبلاگ در blogasatid.ir  اقدام نماید.

معرفی دو نفر ( مسئول کانون و مسئول مالی کانون ) برای افتتاح حساب بانکی با دو امضا در بانک انصار

تحویل یک اتاق با خط تلفن برای کانون بسیج اساتید

پیگیری اتصال شبکه شباب در کانون

پیگیری برقرای سامانه پیام کوتاه

ثبت کلیه فعالیتها و اخبار فرهنگی دانشگاه در وبلاگ کانون برای اطلاع رسانی و استفاده برای گزارش کار

معرفی و بکار گیری یک نفر بعنوان کارشناس در کانون برای انجام امور اداری

تحویل یک قطعه زمین برای برنامه ریزی برای ساخت ساختمان کانون بسیج اساتید

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/4/18:: 6:38 عصر     |     () نظر
 
کارگاه پژوهش

کارگاه پژوهش

بسیج اساتید استان تهران

کارگاه پژوهش روز شنبه 15 تیر ماه 1392 ساعت 8 تا 17 در دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس با حضور 22 نفر از اساتید محترم دانشگاههای استان تهران  و با حضور دکتر مهدی کلانتری  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبا شهر بعنوان مدرس کارگاه و دکتر علی افشار سرپرست سازمان بسیج اساتید استان تهران آغاز بکار کرد.

بسیج اساتید استان تهران

مرحله اول کارگاه در تاریخ فوق برنامه ریزی شده و مراحله بعدی در شهریور برگزار خواهد شد.

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

در مرحله اول کارگاه طی دو روز نرم افزار spss  و پروپوزال توسط آقای دکتر کلانتری تدریس شد و تدریس بقیه موضوعات به مرحله بعدی موکول گردید

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

در پایان دوره آقای دکتر حسین حسن پور درویشی در کلاس حضور یافتند و با اساتید محترم دیدار داشتند و کیفیت دوره مورد بررسی قرار گرفت

بسیج اساتید استان تهران

آقای دکتر حسن پور آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس را برای برگزاری مرحله بعدی نیز اعلام داشتند

بسیج اساتید استان تهران

در انتهای مراسم با اهدا لوح تقدیر از زحمات آقای دکتر حسن پور و آقای دکتر کلانتری تقدیر شد و سپس عکس جمعی از حاضرین در کارگاه تهیه شد

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

اسامی اساتید شرکت کننده در کارگاه

ش  نام خانوادگی              دانشگاه
1-  رحمانی شمس           قدس
2 -  مستقیم                    کشاورزی قدس
3 -  نیک کار                      دماوند
4 -  دایی                          رودهن
5 -  تائب                           پاکدشت
6 -  صلاحی                     شهر ری
7 -  صباغ کاشانی            شهر ری
8 -  صبری                        پیام نور
9 -  خوشنویس                 قدس
10 - زندی                         قدس
11 - عمرانی                     پاکدشت
12 - شهابی                      رباط کریم
13 - آریا زند                       فیروزکوه
14 - شفیع پور                   قدس
15 - حداد سبزوار              قدس
16 - ذات اصغر                  علمی کاربردی
17 - عزیز پور                     پاکدشت
18 - بختی                        قدس
19 - آرزومند                      شهریار
20 - لطیف                        شهر ری
21 - یحیوی                       رباط کریم
22 - نعیمی فر                  قدس
23 - پاکنژادی                    قدس

 

پیشنهادات :

تشکیل گروه پژوهشی در سطح استان و انجام پروژه های پژوهشی

تشکیل مرحله دوم کارگاه پژوهشی

استفاده از وبلاگ برای ارتباط اساتید گروه پژوهش

اطلاع رسانی به گرده پژوهش از طریق پیامک

استفاده از وبلاگ برای مشاوره با دکتر کلانتری در طرح ها


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/4/16:: 9:35 عصر     |     () نظر
 
کانون بسیج اساتید بومهن

کانون بسیج اساتید بومهن

بسیج اساتید استان تهران

روز شنبه 8 تیر ماه 1392 جلسه ای با حضور دکتر مهدی کلانتری ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی صباشهر و دکتر علی درویشی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی بومهن و دکتر علی افشار سرپرست سازمان بسیج اساتید استان تهران تشکیل گردید ودر خصوص تشکیل کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بومهن تصمیم گیری و توافق شد.

اساتید محترم میتوانند با مراجعه به سایت بسیج اساتید استان تهران نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/4/11:: 10:47 عصر     |     () نظر
 
مراسم روز بسیج اساتید در دانشگاه قدس

مراسم روز بسیج اساتید در دانشگاه قدس

فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس:

 توسعه و پیشرفت نظام اسلامی برگرفته از فرهنگ بسیج و ایثار و شهادت است .

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و  با حضور سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران و سردار افشار مسئول کانون بسیج اساتیداستان تهران و حسین نصیر زاده مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر کل امور ایثارگران و مسئولین کانونهای بسیج اساتید و روسای واحدهای دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران و مسئولین شهرستان قدس حجت الاسلام والمسلمین میر احمدی امام جمعه شهرقدس و گروسی نماینده محترم شهرستان قدس در مجلس شورای اسلامی  در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی مهندسی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار گردید . در این مراسم ابتدا دکتر حسین حسن پور درویشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: دانشگاه محل علم آموزی و تهذیب است و استادان بسیجی وظیفه دارند با آمیختن علم و اخلاق، انسان هایی همچون شهید چمران تربیت و تحویل جامعه دهند. دکتر حسین حسن پور درویشی در ادامه سخنانش ، تربیت نسل جوان براساس باورها و اعتقادات دینی را مهمترین مسوولیت دانشگاه ها دانست و اظهار داشت علم همواره باید با تهذیب نفس همراه باشد تا انسان را به تعالی و سعادت برساند.

 در ادامه این مراسم سردار افشار مسئول بسیج اساتید دانشگاههای استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین واحد شهرقدس که برگزاری این مراسم را تقبل نمودند از روسای واحد های دانشگاه های آزاد اسلامی استان تهران وعلمی کاربردی وپیام نور وهمچنین  از مسئولین کانونهای بسیج اساتید دانشگاهها  تشکر نمود و به ارائه گزارشی کوتاه در خصوص بسیج اساتید استان تهران پرداخت وی گفت ما برای مجمع عمومی بسیج اساتید، یک دهم از اعضای بسیج اساتید دانشگاه ها رادعوت کرده ایم به عنوان مجمع عمومی، که شامل 70 نفر از اساتید می باشد ودر حال حاضر در استان تهران حدود  700 نفر عضو بسیج اساتید داریم وانشاءالله 40 کانون  تشکیل ودر حال راه اندازی هستند و امیدوارم که بسیج اساتید سرعت بیشتری بخود بگیرد و تعداد اعضا ء در حال افزایش باشد.

در ادامه این مراسم حسین نصیر زاده مدیرکل امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت نامگذاری سالروز شهادت شهید دکتر چمران به عنوان روز بسیج اساتید بسیار ارزشمند است و اظهار داشت شهید چمران از عالم ترین و آگاه ترین افراد در زمینه علمی در زمان خود بود که با داشتن بالاترین درجات علمی در مناطق جنگی حاضر شد و از خود ارزش های ماندگاری بجا ی گذاشت . وی در ادامه سخنانش اظهار داشت فضای دانشگاهها اعم از دولتی و آزاد نیازمند تفکر و اندیشه های بسیجی می باشد . نصیر زاده در ادامه به فعالیتهای بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کردو گفت با حضور مسئولان جدید ، شاهد فعالیتهای گسترده و چشمگیری در حوزه های بسیج اساتید و کارکنان و دانشجویی هستیم . در ادامه این مراسم  سردار علی نصیری فرمانده سپاه سید الشهدا ( ع) استان تهران اظهار داشت تشکر می کنم از برادر عزیز مان جناب آقای دکتر حسن پور که این زحمت را پذیرا شدند وی در ادامه تصریح کرد اگر در تاریخ جهان به انقلاب اسلامی نگاه کنیم وآن را تحلیل کنیم ونسبت به انقلاب های گذشته نگاهی بیندازیم انقلاب ما دارای یک ویژگی خاصی می باشد،انقلاب های بزرگ در دهه های گذشته که شاهد آن بودیم این ویژگی را درون خودشان نداشتند که این وجه تمایز انقلاب ما با انقلاب های دیگر می شود.  وی در ادامه گفت چرا دنیا با حساسیت انتخابات ما را دنبال می کند چرا حضور مردم  را که با شور و  هیجان انجام می گیرد با حساسیت دنبال می کند درگذشته انقلاب های بزرگی همچون انقلاب فرانسه وانقلاب بلشویکی در شوری سابق انجام پذیرفت که همه این انقلاب ها دنبال آزادی وعدالت ودمکراسی بودنداما وجه تمایز این انقلاب ها با انقلاب ما در انقلاب دینی مابود . فرمانده سپاه سید الشهدا در ادامه گفت در هیچ جای دنیا سراغ ندارید درانقلابی با این وسعت، فکر دینی در آن وجود داشته باشد، که این یک اصل است .دومین ویژگی این انقلاب رهبری آن است رهبری در این انقلاب نقش دیگری دارد فرایندش از همان آموزهای دینی است و سومین ویژگی آن است که  مردم همیشه در صحنه انقلاب بودندو هستند در حالی که  در انقلاب های دیگر مردم تازمانی مشروعیت دارند که انقلاب پیروز شود وبعد از انقلاب مردم به حاشیه رانده می شوند ویا مردم سرکوب می شوند .اما در انقلاب اسلامی این مسئله وجود ندارد. در ادامه این مراسم فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به خلق حماسه پرشور در روز 24 خرداد ماه، بیان کرد: ملت شریف و ولایتمدار در رویداد سرنوشت ساز انتخابات، حضوری گسترده و ارزشمند رقم زدند و این واقعه را در تاریخ نظام اسلامی ماندگار کردند. علی نصیری تاکید کرد: ادبیات دشمنان نظام پس از حضور حماسی مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، تغییر کرده و ناچار به اعتراف حضور گسترده مردم در این رویداد شدند و از آن با احترام یاد کردند. وی، توسعه و پیشرفت های نظام اسلامی را برگرفته از فرهنگ بسیج و ایثار و شهادت دانست و گفت: شتاب علمی، پیشرفت در همه بخش ها از جمله صنعت، تحولات چشمگیر در حوزه های علمی و پزشکی برگرفته از فرهنگ بسیجی است.

نصیری، حرکت و تفکر بسیج را منشا تحول دانست و گفت: باید روحیه بسیجی و فعالیت های علمی را با هم ترکیب کنیم تا شاهد تحول چشمگیر تر در حوزه های علمی باشیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از مسئولین کانونهای بسیج اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران تقدیر بعمل آمد.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/4/5:: 10:50 عصر     |     () نظر
 
مراسم روز جانباز

مراسم روز جانباز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه

مراسم روز جانباز با عنوان همایش علمداران حماسه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد.

 

این مراسم که روز چهارشنبه با حضور فرماندار و مسئولان محلی و دانشگاهی، همچنین برخی مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران، خانواده های معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در سالن آمفی تئاتر "شهید آوینی" دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری "محمدصادق پرچ" از کارکنان دانشگاه آغاز شد و سپس جمع حاضر به صورت یک صدا و هماهنگ به همسرایی سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

در ادامه دکتر "مهدی فلاح" مدیر حراست دانشگاه با تبریک اعیاد شعبانیه، همچنین تقدیر از حضور پرشور و حماسی مردم در حماسه 24 خرداد و عرصه سه انتخابات در منطقه به عرض خیر مقدم و خوشامدگویی به حضار و مدعوین پرداخت.

 

"اسماعیل اسفندیار" معاون برنامه ریزی و اداری- مالی فرمانداری فیروزکوه سخنران نخست این مراسم باشکوه بود.

وی گفت: این مراسم با هدف تجلیل از حماسه سازان هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که در تبعیت از ولی امر مسلمانان رشادت ها آفریدند و ایران اسلامی را از لوث وجود دشمنان پاک کردند، برگزار می شود.

معاون فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: روز تولد باب الحوائج حضرت ابوالفضل العباس(ع) به این دلیل روز جانباز نام گرفت تا فرصتی برای تجلیل از مقام شامخ آنان باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنان در تبعیت از فرمان امام خمینی(ره) آنچنان جانبازی و ایثارگری از خود به نمایش گذاشتند تا درس ایثار و مقاومت به ما بیاموزند.

اسفندیار با تقدیر از خلق حماسه 24 خرداد توسط مردم، افزود: یک بار دیگر نشان دادیم که مردم ایران اسلامی ملتی هستند که همواره هوشمندانه در صحنه حاضرند تا بر ادعای مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی خط بطلانی بکشند.

وی ادامه داد: به رغم توطئه چینی های دشمنان، حضور هوشمندانه و حماسی مردم مانع از تعبیر خواب هایشان شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ملت ما بصیر و آگاه است و در تبعیت از فرمایشات رهبری همواره در صحنه حاضر است.

 

اجرای موسیقی سنتی و اصیل ایرانی توسط گروه هنری "عشاق" بخش بعدی مراسم امروز بود که در آن هنرمندان به اجرای چندین و چند قطعه از قطعات ماندگار و به یاد ماندنی اقصی نقاط ایران اسلامی پرداختند و شور و نشاط مضاعفی به مجلس بخشیدند.

 

فرماندار شهرستان فیروزکوه سخنران دیگر این مراسم بود.

"ابوالقاسم مهری" با اشاره به پشت سر گذاشتن روز جانباز اظهار داشت: رزمندگان غیور ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، سنگرنشینان سنگرهای عشق بودند.

وی گفت: آنان فرزندان حقیقی ایران زمین اند که بندگی خالصانه خدا را به ما و جامعه آموختند.

فرماندار فیروزکوه افزود: سلام و درود خداوند بر دست ها و پاهای برجای مانده؛ بر همه کسانی که در صیانت از اسلام و انقلاب مجدانه کوشیدند و ایثار کردند.

وی ادامه داد: سلام بر کسانی که امام عظیم الشأن انقلاب هرگز در جمعشان سخن نگفت؛ چرا که به آنچه می فرمود عمل کردند.

مهری خاطرنشان کرد: روز جانباز روز بزرگی است که یادآور ایثارگری ها، رشادت ها و بندگی بندگان خالص خدا است.

وی تصریح کرد: جانبازان تربیت شده سنگرهای عشق اند که ایثار آنان الگو و سرمشق یک چهره انقلابی است.

فرماندار فیروزکوه بیان داشت: در وصف جانبازان سخن راندن بسیار سخت است که همانا، آنان یادگاران دفاع مقدس اند.

وی یادآور شد: آنچه امروز سبب شده تا دشمنان و معاندان نظام توان توطئه چینی و تصمیم گیری شوم برای ایران اسلامی نداشته باشند، حضور جانبازان گرانقدر است.

 

* حماسه سیاسی با مشارکت گسترده مردم در انتخابات تحقق یافت

مهری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک خلق حماسه سیاسی 24 خرداد، تصریح کرد: مشارکت بیش از 72 درصدی ملت ایران، یک حضور تاریخی در عرصه دموکراسی ملت ها بود.

وی با اشاره به حضور بیش از 30 هزار نفری مردم فیروزکوه در عرصه انتخابات، آن را نشانه بیداری و بصیرت مردم این خطه از ایران اسلامی برشمرد.

فرماندار فیروزکوه گفت: این حضور مشت محکمی بر دهان یاوه گوی بدخواهان نظام بود که به خیال خام خود فکر می کردند، می توانند با ایجاد نفاق و تفرقه کاری از پیش ببرند.

وی افزود: اما مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی ثابت کردند، همواره در حمایت از کیان اسلامی آماده اند و در صحنه حضور دارند.

مهری از حضور یکایک کاندیداهای هر سه عرصه انتخابات تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: این حضور، خود نخستین گام در ثبت حماسه سیاسی مردم بود و نامزدها با این مهم، شور و نشاط به عرصه انتخابات بخشیدند.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی همواره بر اساس روحیه انقلابی برنامه های خود را دنبال کرده و می کند و با استقامت و جدیت به سوی پیشرفت و تحقق آرمان های نظام پیش می رود.

نماینده عالی دولت در شهرستان تاکید کرد: ملت غیور ایران اسلامی با پیروی از خط ولایت مطلقه فقیه هیچ گاه از مسیر اصلی منحرف نشده و نخواهد شد.

وی گفت: پیشرفت های کنونی کشور در عرصه های مختلف به رغم همه تحریم ها و دشمنی ها، گویای آن است که ملت راه خود را شناخته و در مسیر خواست های پلید دشمنان قرار نمی گیرد.

این گزارش حاکی است؛ این آئین معنوی و پرشور با قرائت دعای فرج پایان یافت و پس از ان حضار و مدعوین مهیای شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد "حضرت سیدالشهداء(ع)" این واحد دانشگاهی شدند.

معاون تعاون و امور ایثارگران و رئیس مرکز هاتف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران، معاون اداری- مالی دانشگاه آزاد فیروزکوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، شهردار فیروزکوه، رئیس شورای اسلامی، مدیر آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه، از جمله مسئولان و شرکت کنندگان در مراسم بودند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/4/1:: 10:23 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
کودکان آسمانی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
نگاهی نو به مشاوره
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
دکتر سعید روحانی
عشق مشعلدار
سارا احمدی
ماتاآخرایستاده ایم
چون میگذرد غمی نیست
رزمنده
مرام و معرفت
من.تو.خدا
سربازی در مسیر
پیکو پیکس | منبع عکس
تبیان
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
گل یا پوچ؟2
اصلاحات
دل پر خاطره
دهکده کوچک ما
بسیج اساتید فیروزکوه
ندای حق (دکتر احمدی)
شعرورباعی ظهور (علی مظفر)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
آتیه سازان اهواز
یار درونی
ریحانه
خیارج سرای من است
ترنم (کلیج)
بسیج اساتید دماوند
بسیج اساتید ری
حجاب گوهر ناب
قلبی خسته ازتپیدن
دفاع مقدس
هادی عبداله
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور - واحد دررود
شهید آوینی
بسیج اساتید قرچک
بسیج اساتید پیام نور پرند
بسیج اساتید قدس
بسیج اساتید صباشهر
بسیج اساتید ورامین
بسیج اساتید پاکدشت
آریا زند
بسیج اساتید پرند
بسیج اساتید صفادشت
بسیج اساتید رودهن
بسیج اساتید ملارد
ورزش
مائده های آسمانی(تندپور)
کانون فرهنگی شهدا
فیروزکوه
دروازه پیشرفت (دکتر فرج پور)
روح الله عاشق
کنشلو
بسیج اساتید شهریار
بسیج اساتید رباط کریم
امانتدار امام
تو چی فکر می کنی
°°FoReVEr••
معماری
عاشقانه
افکارهای عجیب وغریب من
تنهایی.......
آرشیو یادداشت‌ها