سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیرا گاه چشمها به صاحبانش دروغمی گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
اندیشه
 
علی مطهری

بی‌بی‌سی فارسی ارگان رسانه‌ای انگلیس در این راستا با استقبال از اقدامات مطهری و سخنان وی در مجلس با ارائه تاریخچه‌ای از این سخنان نوشت: علی مطهری بارها گفته است که ادامه حصر این سه نفر «غیر قانونی» است و جمهوری اسلامی هزینه زیادی بابت این حصر می‌پردازد. به اعتقاد او این سه نفر باید در دادگاهی قانونی همراه با محمود احمدی‌نژاد، کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری به طور علنی محاکمه شوند.
رادیو فردا نیز ضمن بازتاب سخنان علی مطهری نوشت: آقای مطهری پیش از این بارها خواستار رفع حصر یا محاکمه رهبران معترض به نتایج انتخابات 88 در کنار محمود احمدی‌نژاد به عنوان یکی دیگر از مسببان حوادث پس از انتخابات 88 شده ‌است. روزآنلاین نیز به یوم‌الشیطان نامیده شدن 9دی از سوی علی مطهری پرداخته و نوشت: وقتی علی مطهری در نطق خود در خصوص حصر موسوی و کروبی سخنانی را مطرح کرد و درباره روز 9 دی گفت که این روز یوم‌الله نبود بلکه یوم‌الشیطان بود با شعارهای نمایندگان مبنی بر مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه‌گر مواجه شد و برخی نمایندگان به سمت او حمله‌ور شدند و درگیری فیزیکی رخ داد. سایت‌های منتسب به سران فتنه از جمله جرس و کلمه نیز با تمجید‌های فراوان از علی مطهری وی را فرزند ملت خطاب کرده و مدعی نقض آشکار قانون اساسی از سوی نمایندگانی شدند که اجازه ادامه هتاکی‌های علی مطهری را ندادند.  این رسانه‌ها حتی در اقدامی طنزآمیز پای را فراتر نهاده و اقدام نمایندگان در مقابله با نطق علی مطهری را با ترورهای اخیر فرانسه مرتبط دانستند!
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از تهران به ماجرای نطق دیروز مطهری پرداخته و ضمن تمجید از وی، به حمایت از سران فتنه و مظلوم‌نمایی درباره آنان پرداخت. اما مطهری در مجلس چه گفت که این گونه در رسانه‌های ضد انقلاب بازتاب یافته و ذوق‌زدگی آنان را به همراه داشت؟!
علی مطهری در سخنان خود دولت را در زمینه برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی محکوم کرده و خواستار پذیرش اشتباه از سوی دولت شد؛ او همچنین خواستار برخورد با بی‌حجابی، بدحجابی و ساپورت‌پوشان شد و همچنین از جشنواره عمار تقدیر کرد؛ او درباره وحدت اسلامی نیز نظراتی را مطرح کرد ولی هیچ کدام اینها در رسانه‌های ضد انقلاب بازتابی نیافت و تنها سخنان او علیه نظام اسلامی و در حمایت از سران فتنه به تیتر رسانه‌های بیگانه تبدیل شد.
محکومیت همزمان ترور در فرانسه
و انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز
سخنرانی علی مطهری در مجلس شورای اسلامی و در حمایت از سران فتنه با واکنش قاطع و گسترده نمایندگان ملت مواجه شده و نمایندگان با شعار مرگ بر فتنه‌گر سخنان مطهری را قطع کردند.
به گزارش فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در فرانسه اظهار داشت: البته اقدامات نشریه شارلی ‌ابدو در انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اعظم نیز شدیدا محکوم می‌شود.
علی مطهری و یوم‌اللهی که یوم‌الشیطان خوانده شد!
مطهری در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به ایام 9 دی مدعی شد: صدا و سیما در ایام 9دی بر طبل تفرقه کوبید در حالی که 9 دی مردم فارغ از اقدامات تفرقه‌افکنانه دو طرف فتنه برای وحدت به خیابان آمدند و اگر این حرکت مردم به گونه‌ای دیگر تفسیر شود این روز یوم‌الله نیست بلکه یوم‌الشیطان است!
وی در ادامه در تذکری به دولت در مسئله برداشت 4/1 میلیارد از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: دولت در مسئله 4/1 میلیارد به جای مجادله و ایجاد تنش در کشور باید صداقت به خرج می‌داد و با اعتراف به اشتباه بانک مرکزی این موضوع را حل می‌کرد و ما انتظار نداریم که اقدامات دولت قبل در این دولت نیز تکرار شود.
مطهری همچنین در تذکر دیگری به وزیر کشور گفت: معاون سیاسی چندین ماه است که معرفی نشده و همین مسئله کفایت وزیر کشور را زیر سوال برده و لازم است در اسرع وقت فردی فراجناحی در این سمت انتخاب شود.
وی همچنین ادامه داد: چند ماه پیش بود که وزیر کشور به دلیل عدم توجه جدی به بحث حجاب از مجلس کارت زرد گرفت و در آن ایام تاکید شد که باید کاری برای جلوگیری از رواج پدیده پوشیدن ساپورت در خیابان‌ها انجام شود اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.
مطهری در بخش دیگری از نطق خود برگزاری جشنواره عمار را قابل تقدیر و تحسین دانست و افزود: باید این مسئله مورد تقدیر قرار گیرد که عده‌ای از سینماگران دلسوز که معتقد به جمع شدن ایدئولوژی و هنر هستند بدون آه و ناله وارد عرصه فیلمسازی شده‌اند و فیلم مطلوب خود را می‌سازند؛ این حرکت باید مورد حمایت وزارت ارشاد قرار گیرد.
وی در بخش پایانی نطق خود با اشاره به موضوع حصر سران فتنه گفت: اینجانب حصر خانگی آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد را پس از پایان آشوب‌های خیابانی بدون حکم قضایی خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانسته و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی
می‌دانم.
مطهری  ادامه داد: معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس‌جمهور و قوه قضاییه کوتاهی کردند.
شعار مرگ بر فتنه‌گر نمایندگان
نطق حامی فتنه را کور کرد
بنابر این گزارش، پس از طرح این موضوع از سوی علی مطهری تعدادی از نمایندگان با اعتراض شدید به این اظهارات خواستار پایان یافتن نطق وی شدند.
حجت‌الاسلام سید‌ محمد‌حسن ابوترابی که ریاست جلسه علنی دیروز  مجلس را برعهده داشت، پس از تشنج در هنگام نطق جنجالی علی مطهری نماینده مردم تهران اعلام تنفس جلسه علنی را اعلام کرد و نشست پارلمان غیرعلنی شد.
بر اساس این گزارش، هنگامی که علی مطهری سخن از خلاف قانون بودن حصر سران فتنه گفت، نمایندگان با فریاد‌های (دو-دو) و «مرگ بر فتنه‌گر» مانع از ادامه نطق او شدند که در اینجا ابوترابی در تذکری به مطهری گفت که شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رحمت اسلامی و با توجه به مسائل ملی انجام شده است و اگر اراده نظام به رأفت نبود، قطعا به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد.
وی ادامه داد: شما وقتی در جریان این واقعیت هستید می‌دانید که این احکام براساس اختیارات شرعی و قانونی بوده است و نطق شما اعتراض مردم را در پی دارد و نمایندگان هم از سوی همین مردم انتخاب شدند، از شما انتظار می‌رود که مصالح ملی و قانونی را رعایت کنید.
بر اساس این گزارش، با فریادهای دو- دو و مرگ بر فتنه‌گر نمایندگان مطهری نتوانست نطق خود را ادامه دهد و تعداد زیادی از نمایندگان همچون نعیمی رز، قاضی‌پور، موسوی‌نژاد، حاجی‌دلیگانی و ... پای تریبون جمع شده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پایین آمدن علی مطهری شدند و تنی چند همچون عابد فتاحی سعی در میانجیگری داشتند.
تشنج در مجلس
 و جلسه غیرعلنی نمایندگان
این گزارش حاکی است فتح‌الله حسینی و عزیز اکبریان نمایندگان قصرشیرین و کرج که برای دعوت از علی‌ مطهری به منظور پایین آمدن از پشت تریبون رفته بودند، با برخورد شدید فیزیکی از سوی او مواجه شد.
مسئولان حفاظت مجلس پس از این اتفاقات همه میهمانان حاضر در جلسه، خبرنگاران، تصویر‌برداران و عکاسان را از صحن علنی بیرون کردند. جمع کثیری از وکلای ملت پس از متشنج شدن فضای صحن علنی مقابل جایگاه هیأت‌ رئیسه تجمع کردند و شعارهایی مانند «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «الله‌اکبر» سر دادند.
سپس ابوترابی‌ فرد ضمن دعوت وکلای ملت به حفظ آرامش و جلوس آنها بر صندلی‌هایشان، گفت: آقای مطهری بنده اعلام تنفس کردم و جلسه را به پایان رساندم، بنده ادامه صحبت‌های شما را به مصلحت نمی‌دانم. این جمله ابوترابی فرد با احسنت احسنت و الله‌اکبر وکلای ملت مواجه شد.
ابوترابی‌فرد همچنین گفت: قصد ما این نیست که بخواهیم فضای مجلس را متشنج کنیم، مصالح ملی و رعایت مصلحت مجلس و نمایندگان جزو وظایف ماست و شما هم باید در این زمینه همکاری کنید، نکند خدای ناخواسته در جایگاهی عمل کنیم که مصلحت کشور نیست، حصر موسوی و کروبی تصمیم نظام است که براساس نهایت رافت و رحمت اخذ شده است، تصمیم نظام با نگاه به مصالح ملی و منافع ملی گرفته شده است و در این تردیدی وجود ندارد.
سپس ثروتی، پزشکیان و جهانگیرزاده سراغ علی مطهری رفتند تا با او صحبت و وی را به آرامش دعوت کنند.
گفتنی است تعدادی از نمایندگان نیز در نطق‌های خود به علی مطهری و دفاع وی از فتنه‌گران پاسخ گفتند.
علیرضا مرندی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این راستا گفت: از آنجا که فتنه‌گران قانون‌شکنی‌های فراوان داشتند، طبیعی است که آنها قابل بخشش نیستند و جای تعجب است که بعضی برای مطرح کردن خود یا رضایت بیگانگان هنوز از آنها حمایت می‌کنند.
جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه نیز اظهار داشت:  جمهوری اسلامی در ارتباط با فتنه‌گران و سران فتنه سر سوزنی مرتکب خلاف قانون نشده است.
نطق مطهری توسط هیئت نظارت
 بررسی می‌شود
عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی نطق علی مطهری در مجلس، در جلسه این هیئت خبر داد.
حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نطق میان‌دستور علی مطهری در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسات بعدی خود مطالب عنوان شده توسط علی مطهری در نطق وی در جلسه علنی دیروز مجلس را مورد بررسی قرار خواهد داد. وی افزود: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پس از بررسی موضوع نظر خود را در این ارتباط که نطق وی در چارچوب وظایف نمایندگی بوده یا نه را اعلام خواهند کرد.
مصوبات نمایندگان در جلسه علنی یکشنبه
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز خانه ملت در ادامه بررسی لایحه خروج از رکود تغییر قرارداد دستگاه‌های دولتی را مشروط به جبران خسارت یا جلب رضایت طرف مقابل قرارداد کردند.
مجلسی‌ها همچنین با تغییر کاربری برای احداث یا توسعه واحدهای صنعتی و معدنی دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت کرده و آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع دادند.
نمایندگان مجلس از سوی دیگر با ارجاع نحوه تغییر قوانین کار و تأمین اجتماعی به کمیسیون مشترک مجلس برای بررسی بیشتر موافقت کردند و فعلاً این مواد را در لایحه خروج از رکود مراعی گذاشتند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 93/10/22:: 5:37 عصر     |     () نظر
 
9 دی

امام

امام خامنه ای:
یکی از خصوصیاتی که در حادثه‌ی 9 دی هست، که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئله‌ی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرّم پیش آمد و امام آن نکته‌ی عظیمِ عجیبِ تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». 1390/09/21

سالروز حماسه 9 دی روز بصیرت گرامی باد


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 93/10/9:: 8:2 عصر     |     () نظر
 
فرعون مصر

هنگامی که فرانسوا میتران در سال 1981میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت، از مصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون برای برخی آزمایش‌ها و تحقیقات به فرانسه منتقل شود.
هنگامی که هواپیمای حامل بزرگترین طاغوت تاریخ در فرانسه به زمین نشست، بسیاری از مسئولین کشور فرانسه و از جمله رئیس دولت و وزرایش در فرودگاه حاضر شده و از جسد طاغوت استقبال کردند.

پس از اتمام مراسم، جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستان‌شناس به همراه بهترین جراحان و کالبدشکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم جسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه بنام پروفسور موریس بوکای بود که برخلاف سایرین که قصد ترمیم جسد را داشتند او در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود 2
تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب، نتایج نهایی ظاهر شد؛ بقایای نمکی که پس از ساعتها تحقیق بر جسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده‌اند. اما مسئله‌ی غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالم‌تر از سایر اجساد باقی مانده، درحالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.
پروفسور موریس بوکای در حال آماده کردن گزارش نهایی در مورد کشف جدید (مرگ فرعون بوسیله غرق شدن در دریا و مومیایی جسد او بلافاصله پس از بیرون کشیدن از دریا) بود که یکی از حضار در گوشی به یادآور شد که برای انتشار نتیجه تحقیق عجله نکند، چرا که نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است.

ولی موریس بوکای بشدت این خبر را رد کرده و آن را بعید دانست. او بر این عقیده بود که رسیدن به چنین نتیجه ی بزرگی ممکن نیست مگر با پیشرفت علم و با استفاده از امکانات دقیق و پیشرفته کامپیوتری.

در جواب او یکی از حضار بیان کرد که قرآنی که مسلمانان به آن ایمان دارند قصه غرق شدن فرعون و سالم ماندن جثه‌ی او بعد از مرگ را خبر داده است. 3
یرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد و از خود سوال می‌کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال 1898میلادیکشفشده است، در حالی که قرآن مسلمانان قبل از 1400 سال پیدا شده است؟

چگونه با عقل جور در می آید در حالی که نه عرب و نه هیچ انسان دیگری از مومیایی شدن فراعنه توسط مصریان قدیم آگاهی نداشته و زمان زیادی از کشف این مسئله نمیگذرد؟

موریس بوکای تمام شب به جسد مومیایی شده زل زده بود و در مورد سخن دوستش فکر می‌‌کرد که چگونه قرآن مسلمانان درمورد نجات جسد بعد از غرق سخن می‌گوید در حالی‌که کتاب مقدس آنها از غرق شدن فرعون در هنگام دنبال کردن موسی سخن میگوید اما از نجات جسد هیچ سخنی بمیان نمی‌آورد و با خود می‌گفت آیا امکان دارد این مومیایی همان فرعونی باشد که موسی را دنبال میکرد؟

و آیا ممکن است که حضرت محمد هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته است؟

او در همان شب تورات و انجیل را بررسی کرد اما هیچ ذکری از نجات جسد فرعون به میان نیاورده بودند.

پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر باز گرداندند ولی موریس بوکای خاطرش آرام نگرفت تا اینکه تصمیم گرفت به کشورهای اسلامی سفر کند تا از صحت خبر در مورد ذکر نجات جسد فرعون توسط قرآن اطمینان حاصل نماید.

یکی از مسلمانان قرآن را باز کرد و این آیه را برای او تلاوت نمود:

{فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَةً وَإِنَّ کَثِیراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ} [یونس:92]

ما امروز پیکرت را [از آب‏] نجات می‌دهیم تا عبرت آیندگان شوى، و همانا بسیارى از مردم از آیت‏هاى ما بى‏خبرند
این آیه او را بسیار تحت تآثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت و با صدای بلند فریاد زد: "من به اسلام داخل شدم و به این قرآن ایمان آوردم." منبع Rajanews.com - http://www.rajanews.com/detail.asp?id=50559


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 93/9/16:: 8:15 عصر     |     () نظر
 
روز دانشجو

قلبثق

در دهه? 1320 و اوایل دهه 1335، پس از سقوط حکومت رضاشاه پهلوی و ایجاد فضای بازتر، فعالیتهای سیاسی در بین دانشجویان دانشگاه تهران (تنها موسسه مدرن آموزش عالی آن زمان در ایران) بسیار افزایش یافت. در این دوران حزب توده، از نفوذ بسیاری در بین دانشجویان برخوردار بود چنانکه بنا به گزارشهای مختلف، بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه تهران عضو و یا هوادار این حزب بودند. اما در دوران نخست وزیری محمد مصدق و افزایش محبوبیت جبهه? ملی در اوایل دهه 1330، محوریت این حزب در دانشگاه به چالش کشیده شد. پس از وقوع کودتای 28 مرداد 1332، سازمانهای سیاسی تشکیل دهنده جبهه ملی، برای دوره کوتاهی در یک ائتلاف ضعیف، تحت نام نهضت مقاومت ملی به مقاومت سیاسی دست زدند و تظاهرات‌ها و اعتصابهای پراکنده‌ای در پاییز همان سال در دانشگاه تهران و همچنین بازار، از جمله در تاریخ 16 مهر و 21 آبان، در اعتراض به محاکمه مصدق برگزار شد. 

 

چند هفته پس از این وقایع، اعلام شد که روابط ایران و بریتانیا (که در زمان نخست وزیری مصدق قطع شده بود) از سر گرفته خواهد شد و ریچارد نیکسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریکا برای دیدار رسمی به ایران خواهد آمد. این موضوع بهانه لازم برای اعتراضات را فراهم کرد و در 14 آذر به سفارش نهضت مقاومت ملی، دانشجویان فعال به سخنرانی در کلاسها پرداختند و ناآرامی تمامی محوطه دانشگاه تهران را فرا گرفت. دولت وقت برای پیشگیری از هرگونه اقدام بعدی تصمیم به سرکوب اعتراضات گرفت. سربازان و نیروهای ویژه ارتشی پس از هجوم به دانشگاه، به کلاسهای درس حمله کرده و صدها دانشجو را بازداشت و زخمی نمودند. نیروهای امنیتی در دانشکده فنی، اقدام به شلیک تیر کردند که موجب مرگ سه دانشجوی این دانشکده به نامهای احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا شد. فردای آن روز نیکسون به ایران آمد و دکترای افتخاری در رشته حقوق را در دانشگاه تهران که در اشغال مشهود نیروهای نظامی بود، دریافت کرد.

 

وقایع آذر 1332، نمایانگر واکنش دولت کودتا به فعالیتهای دانشجویی بود و به دنبال آن سرکوب نظام‌مند تمامی اشکال دیگر مخالفتها، روی داد. 16 آذر، توسط کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور که مرکز اجتماع و مباحثه مخالفان حکومت پهلوی در خارج از ایران بود، روز دانشجو نامیده شد. دانشجویان پس از آن، هر سال در این روز اعتصابهای دانشجویی به راه می‌انداختند و در واقع 16 آذرماه به معیار خوبی برای ارزیابی میزان نفرت از حکومت شاه و توانایی و نفوذ مخالفان در بین روشنفکران، تبدیل شد.[10] این روز از آنزمان، همچنان از اهمیت تاریخی برجسته‌ای در ایران برخوردار بوده است.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 93/9/16:: 8:11 عصر     |     () نظر
 
جعل امضا



جعل امضای اصلاح‌طلبان
به گزارش تسنیم، پس از آنکه رئیس جمهور نامه معرفی محمد فرهادی را برای رأی اعتماد نمایندگان مجلس به علی لاریجانی رئیس مجلس داد، خبری از امضای محمد فرهادی زیر نامه محمدخاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سران فتنه سال 88 در رسانه‌ها منتشر شد که واکنش‌های متفاوتی به این نامه صورت گرفت و با انتشار این خبر عباس عبدی، محمد فرهادی و محمد علی نجفی امضای نامه محمد خاتمی را که با عنوان "نظام در خطر اشاعه بیدادگری" تکذیب کردند، در حالیکه این نامه همچنان در آرشیو سایت محمد خاتمی وجود دارد و اسامی سه نفر نامبرده نیز به عنوان امضاکنندگان نامه وجود دارد.این در حالی است که پس از انتشار این نامه واکنش‌هایی از سوی 3 نفر از امضاکنندگان نامه صورت گرفت و محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 از تکذیب امضای نامه محمدخاتمی توسط محمدفرهادی خبر داد و گفت: در صحبتی که با آقای فرهادی داشتم درخصوص امضای نامه‌ای از طرف وی در سال 88 در حمایت از فتنه سوال کردم که فرهادی با اعلام برائت از فتنه 88 صراحتا گفتند که این نامه را امضا نکردند بلکه افرادی نام ایشان را در آن نامه قرار داده بودند.محمد فرهادی امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس بار دیگر امضای نامه خاتمی را تکذیب کرد و گفت: بنده هیچ نامه‌ای را امضا نکرده‌ام که مجددا به صراحت می‌گویم، اما اینکه اسم بنده هست یا نیست، نمی‌دانم موضوع چه بوده است.همچنین عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از کسانی که نام وی جزو امضا کنندگان نامه محمدخاتمی وجود دارد طی یادداشتی امضای خود را در زیر نامه محمد خاتمی تکذیب کرد و نوشت: بنده در زمان رای اعتماد به آقای دکتر نجفی برای اولین بار از وجود چنین نامه‌ای مطلع شدم. هر چند هر فرد آشنایی با سیاست بر حسب سیاق نوشته و مجموعه‌ای که نام‌شان در ذیل متن آمده متوجه جعلی بودن آن می‌شود، علی هذا مجددا تاکید می شود که بنده به عنوان کسی که نامش در ذیل نامه آمده هیچگاه در جریان انتشار آن نبوده‌ام و از برخی دیگر از افرادی هم که نام‌شان هست پرسیدم بکلی اظهار بی اطلاعی می کردند.همچین محمد علی نجفی نیز پس از اظهارنظرهایی که در رابطه با تأیید امضای خود در زیر نامه محمدخاتمی به نقل از وی مطرح شده بود نامه‌ای را برای علی لاریجانی رئیس مجلس ارسال کرد و علی لاریجانی در صحن علنی مجلس در رابطه با نامه محمدعلی نجفی گفت:‌ دقایقی پیش سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نامه‌ای را به هیئت رئیسه ارائه کرد که نجفی در این نامه آورده است که من هیچ نامه‌ای را در زمینه? فتنه 88 امضا نکرده‌ام و قبلاً هم این را گفته بودم.با توجه به اینکه عباس عبدی طی یادداشتی نامه را جعلی می‌داند،سوال اینجاست که محمد خاتمی و سایت وی با چه هدفی امضای برخی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب را جعل کرده و در زیر برخی نامه‌ها قید می‌کند؟


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 93/9/5:: 11:10 عصر     |     () نظر
 
ابوبکر البغدادی

تیم پزشکی صهیونیستی بر بالین البغدادی
به گزارش مشرق،  یک گروه کماندویی صهیونیستی و یک تیم پزشکی از این رژیم عمل جراحی فوری و سریعی را در ساختمان کنسولگری ترکیه در شهر «موصل» روی «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی تکفیری «داعش» انجام داد که در یکی از حملات نیروی هوایی ارتش عراق زخمی شده بود.اطلاعات ویژه به دست آمده در این خصوص اظهار می ‌کند که البغدادی از سوی دستگاه‌‌های اطلاعات و امنیتی عراق از مدت ‌ها پیش تحت نظر و تمام تحرکات وی زیر نظر بود و گزارش ‌های امنیتی و اطلاعاتی به صورت مرتب و مستمر به دستگاه‌ های ذیربط عراقی می ‌رسید و با دقت بسیار به روز می ‌شد و بر اساس آن بود که کاروان البغدادی در مسیر شهر «القائم»، در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه برای حضور در نشست سرکردگان این گروه تحت پیگرد نیروی هوایی عراق قرار گرفت و بسیار دقیق مورد حمله قرار گرفت.این اطلاعات می‌ افزاید: کاروان البغدادی که به شدت و دقت مورد حمله نیروی هوایی ارتش عراق قرار گرفت و البغدادی طی آن زخمی شد، به سرعت به شهر موصل و ساختمان کنسولگری یکی از کشورهای همجوار انتقال یافت و در آنجا یک تیم پزشکی صهیونیستی با هواپیما به پایتخت یکی از کشورهای همجوار منتقل و از آنجا به موصل آورده شد، تا در آنجا عملی فوری و آنی روی وی انجام دهند.اطلاعات مذکور خاطر نشان می ‌کند که البغدادی قرار بود، با دقت و تحت نظر بسیار دقیق به یکی از کشورهای همجوار منتقل شود، چراکه وی از چندین جا در شکم و شانه زخمی شده بود.



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 93/9/5:: 11:9 عصر     |     () نظر
 
ازغدی

افشاگری های رحیم‌پور ازغدی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران :

امروز "تشیع انگلیسی" به اندازه وهابیت خطرناک است / این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز شیعه انگلیسی در مشهد، قم، اصفهان و نجف مدرسه علمیه دارد و می‌خواهد تفکر امام و انقلاب را نابود کند/ من کی گفتم عزاداری برای حضرت محسن(ع) بدعت است چرا دروغ می‌گویید؟

حسن رحیم پو ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه با دو نوع اسلام و تشیع از نگاه امام و رهبری داریم گفت: ما کسانی داریم که به اسم امام اسلام آمریکایی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تشیع انگلیسی دارند.

وی با بیان اینکه باید مراقب تشیع انگلیسی که هدفش احمق نشان دادن شیعه است باشیم افزود: خدا لعنت کسانی که در عزاداری امام حسین لخت میشوند و می گویند "مستم و مستم"، "مشتم و مشتم" و "میرقصم و میرقصم رقاصه عباسم"؛ البته باید گفت 90 درصد هیأت ها برای خدا و عشق امام حسین(ع) خدمت می‌کنند و اگر مداح ها نبودند قضیه کربلا فراموش می‌شد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: آنهایی به حضرت امام حسین(ع) و "حضرت محسن(ع)" ارادت داشتند که زیر آتش و بمب‌های شیمیایی "حسین حسین" می‌گفتند و شهید شدند نه یک مشت شیعه انگلیسی مفت خور که برخی از انها جلسه‌ای 30 میلیون تومان می‌گیرند؛ این افراد تا وقتی دنیایشان تامین باشد "حسین حسین" شان برقرار است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه من افتخار دارم وهابی ها من را تهدید به مرگ کردند و ریگی در اعترافاتش اسم من را برده بود گفت: من دوست دارم تیمی از وهابی‌ها و شیعیان انگلیسی من را تهدید کنند چراکه من دوست دارم با آنها درگیر شوم.

وی در واکنش به بازتاب هایی که اخیرا برخی شبکه های شیعی لندن نشین به اظهاراتش در خصوص برگزاری دهه محسنیه دادند گفت: من این سخنان را از سخنان برخی مراجع برگرفتم؛ چند وقت پیش دو نفر از مراجع گفتند آنچه سفارش شده دهه محرم است و اگر بخواهید دهه های دیگری درست بکنید عزاداری سید الشهدا تحت الشعاع قرار میگیرد؛ برخی هم آمدند گفتند "ما دهه چهارم فاطمیه ار هم در اسناد پیدا کردیم و بعد دهه محسنیه و انشالله می خواهیم "شهر"(یک ماه) عزاداری محسنیه برگزار کنیم"؛ خب این کارها باعث میشود مردم از عزاداری ها بی زار شوند؛ برخی گفتند علمایی که میگویند دهه های محسنیه و غیره را زیاد نگیرید بی ولایت هستند؛

وی همچنین در ادامه با تکذیب برخی اخبار در مورد اظهارات خود گفت: من کی گفتم عزاداری برای حضرت محسن(ع) بدعت است چرا دروغ میگویید؟ من گفتم برخی قالتاق  هستند که اسمشان شیعه است؛ این افراد کسانی هستند که در بازار ربا میخورند؛  ولی من کی گفتم شیعیان قالتاق هستند؟ چرا برخی نامردان دروغ میگویند؟.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه شیعیان لندنی به اندازه وهابی ها خطرناک هستند و در قم و اصفهان و نجف مدیرسه علمیه دارند گفت: امروز تمام مداحان باید بروند منشور رهبر معظم انقلاب در مورد مداحی را بخواهند، البته اگر برخی نگویند رهبری هم ضد ولایت است، یک کلام ایشان گفتند در هیأت ها لخت نشوید؛ ولی ببینید برخی چه بلوایی درست کردند؛ تشیع این افراد اطاعت از امام حسین(ع) نیست.

وی افزود: رهبری در این زمینه دستور و حکم حکومتی هم ندادند و تنها به عوان یک عالِم توصیه کردند؛ ایشان گفتند وقتی میروید پشت بلندگو صد بار میگویید "حسین وای حسین وای" خب چیزی نمیفهمی و یاد نمیگیری بلکه بجای آن حدیث بگویید.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسانی که ترانه های لهوی را با اشعار هیئات مخلوط میکنند اینها خائنین به امام حسین(ع) هستند گفت: برخی قلاده می‌بندند و صدای سگ و توله سگ در می‌آورند؛ امسال در مشهد چنین اتفاقی افتاد.

رحیم پور ازغدی گفت: برخی در هیئات عین مست ها لخت می‌شوند و تلو تلو می‌خورند و یک کسی بالای منبر می‌گوید "ما اگر از سر بریده می‌ترسیدیم در محفل عشاق نمی‌رقصیدیم".

وی افزود: امروز این دست عزاداری ها را در شبکه های وهابی پخش می‌کنند و می‌گویند خب حال حسین عاقل‌تر بود یا یزید؟؛ امروز باید منشور رهبری برای مداحی را توزیع کنند و هرکسی اشکال دارد باید اشکال کند.

این استاد حوزه و دانشگاه به واکنش برخی از این شیعه نمایان به سخنان امام و رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: برخی می‌گویند آقای خمینی باید آن دنیا جواب بدهد چون گفته است با قاتلان حسین وحدت کنید؛ آیا سنی های کشور ما از قاتلان امام حسین هستند؟

رحیم پور از غدی با بیان اینکه برخی روحانیون در حوزه تهمت بی دینی به امام خمینی زدند چون می‌گفتند شیعه را از سیاست جدا کنید گفت: امروز شیعه انگلیسی در مشهد و قم و اصفهان و نجف مدرسه علمیه دارد و دارد لشگر طلابی راه میاندازد تا تفکر امام و انقلاب و رهبری را تا دهه های دیگر از بین ببرد.

وی همچنین به تهدید ترور وهابی ها در خصوص خود گفت و اظهار داشت: این تیم های تروری که آمد تا این دانشمندان هسته‌ای را بزنند یک فرد غیر هسته ای هم هدف داشتند که من بودم که متاسفانه خنثی شد؛ دوستان وزارت اطلاعات هم به من گفتند سه تیم از اسرائیل آمده بود به ایران برای ترور که یکی از اهداف آنها تو بودی.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 93/8/24:: 9:45 عصر     |     () نظر
 
سید صادق شیرازی کیست؟

آیت الله سید محمد شیرازی فرزند بزرگ خاندان شیرازی ها بود که در کربلا مشغول به تحصیل و تدریس بود و اتفاقا حضور ایشان در کربلا همزمان شد با قیام حضرت امام (ره) بر علیه رژیم شاه در ایران و تبعید ایشان به نجف که در کربلا هم به مدت یک هفته توقف کردند و اتفاقا از استقبال خوبی نیز از سوی سید محمد شیرازی روبرو شد؛ ولی وقتی زمزمه هایی در مورد زعامت و رهبری شیعیان توسط امام خمینی (ره) به گوش آیت الله سید محمد شیرازی رسید ساز مخالفت با ایشان را کوک کرد و فریاد سر داد که رهبری و زعامت شیعیان حق من است و این در حالی است که استاد ایشان آیت الله یوسف حائری بارها اذعان داشت که سید محمد شیرازی [در حد مرجعیت نیست ] و حتی کار به جایی رسید که زعیم وقت شیعیان آیت الله خویی به مخالفت با ایشان بر خواست و کارهای او را شبهه ناک و دادن وجوهات به وی را غیر شرعی اعلام کرد و حتی سید محمد شیرازی بارها به طلاب ایرانی گفته بود که دست از مبارزه علیه رژیم شاه بردارید و این در حالی بود که خانه ایشان در کویت تبدیل به محل رفت و آمد نیروهای ساواک شده بود !!! آیت الله سید محمد شیرازی برادر کوچک تری داشت به نام آیت الله سید صادق شیرازی که در این عرصه از برادر بزرگ تر جلو زد و حتی بلند تر از او ساز مخالفت با نظام و انقلاب ایران را کوک کرد و علنا شروع به بدگویی در مورد نظام اسلامی در داخل و خارج کشور نمود…

سال 1380 که آیت الله سید محمد شیرازی در سن 75 سالگی درگذشت این جریان که از قبل دشمنی خود با نظام و مسئولان آن را بارها اعلام کرده بود علی رغم اینکه مقام معظم رهبری سفارش کرده بودند ایشان را در حرم حضرت معصومه (س) دفن نمایند شروع به سوء استفاده از تشییع جنازه برادر کرده و آن را به یک میتینگ سیاسی تبدیل کردند که با مداخله نیروهای امنیتی جریان به اتمام رسید و جنازه در حرم دفن شد ولی از آن تاریخ تا مدت ها سید صادق شیرازی و همراهانش این قضایا را دستاویزی برای ضربه به نظام کرده بودند !!! جریان به اینجا ختم نشد و مثل اینکه جریان شیرازی ها قصد تخریب وجهه تشیع را داشتند و لذا شروع به افتتاح 13 شبکه ماهواره ای به نام های مرجعیت، شبکه جهانی امام حسین 3،2،1 ، الانوار ، بقیع و شبکه های دیگر کردند و در این شبکه ها علنا شروع به بدگویی نسبت به رهبری و مراجع معظم تقلید کردند و حتی کار به جایی رسید که در این شبکه و شبکه های طرفدار آنها [ مانند شبکه فدک که توسط طلبه نمایی به نام یاسر الحبیب در لندن مدیریت می شود که اتفاقا داماد برادر سید صادق شیرازی یعنی سید مجتبی شیرازی که متاسفانه ایشان هم در لباس روحانیت هستند، بود و این طلبه نمای جوان که داماد خانواده شیرازی ها بود به صورت علنی شروع به وهن مقدسات اسلامی نمود و به عایشه که نزد اهل سنت احترام خاصی دارد و وهن ایشان موجب تفرقه بین مسلمین خواهد شد کتابی را تحت عنوان « عایشه ، فاحشه » به چاپ رساند که موجب تهییج احساسات اهل سنت شد و کار تا جایی پیش رفت که یکی از علمای وهابی شیخ عبد العزیز آل الشیخ گفت: شکر خدا بعد از حرفهایی که یاسر الحبیب زد بسیاری از جوانان اهل سنت که تازه شیعه شده یا تمایل به شیعه شدن داشتند دوباره به مذهب حقه اهل سنت باز گشتند!!! و حتی این طلبه نمای جوان و داماد خانواده شیرازی ها که سرویس های جاسوسی انگلیس او را از زندان های کشور کویت آزاد کرده بودند به مقام معظم رهبری و دیگر مراجع بارها فحش های رکیک و ناسزا گفت که البته پدر خانم ایشان یعنی آیت الله سید مجتبی شیرازی که برادر سید صادق شیرازی است نیز بارها این فحش ها را تکرار کرده است و در چند سال اخیر نیز شروع به پخش رساله عملیه خود !!!!!!! در میان مردم ایران کرده است ] برخی از کارهایی که موجب وهن تشیع می شد به عنوان شعائر حسینی مطرح شد.

از دیگر کارهای آیت سید صادق شیرازی ترویج قمه زنی و کارهای خلاف شعائر حسینی در شبکه های ماهواره ای تحت مدیرتش می باشد که حتی در ایام محرم کلیپ های بسیاری از قمه زنی که موجب وحشت مردم جهان از آئین مهربان شیعه می شود را ساخته و در این شبکه ها بارها و بارها پخش می کند و اتفاقا جایی را نیز خودش مخصوص قمه زنی ساخته است که امکانات فیلم برداری از این صحنه ها را دارد و البته یکی از کارهای بسیار بد و تفرقه انگیز ایشان نام گزاری هفته وحدت به نام « هفته برائت » در سایت خودش بود که با عکس العمل تند اهل تسنن روبرو شد و نزدیک بود که فتنه ای دوباره به پا شود که با هوشیاری مقام معظم رهبری و فتوای ایشان مبنی بر تحریم اهانت به مقدسات اهل سنت این غائله خاتمه یافت … اما سوال اینجاست !؟ هزینه ساخت برنامه برای هر یک از این شبکه های سیزده گانه بنابر گفته یکی از مسئولین این شبکه ها به نام آقای هدایتی، 95 هزار دلار در ماه است که با یک حساب سر انگشتی برای 13 شبکه چیزی بالغ بر 1 میلیون و 235 هزار دلار در ماه و بلکه بالاتر هزینه می شود و این در حالی است که حتی یک برنامه تبلیغاتی هم از این شبکه ها پخش نمی شود که بگوئیم از محل این تبلیغات کسب در آمد می کنند!! حال سوال اساسی اینجاست که این همه هزینه و پول از کجا و چه طریقی تأمین می شود ؟؟؟ که نتیجه گیری در مورد آن با توضیحات بالا کار چندان سختی نیست که آن را به عهده خود شما واگذار می کنم !!!! البته فعالیت های ایشان در جریان فتنه اسرائیلی – آمریکائی 88 برای براندازی نظام به علت کمبود وقت ناگفته ماند …

در پایان یاد آور می شوم که آیت الله سید صادق شیرازی قائل به مستحب بودن قمه زنی هستند بر خلاف بسیاری از علما که آن را جایز نمی دانند و اینکه ایشان در حال حاضر در یک جریان نرم و بسیار برنامه ریزی شده شروع به نفوذ در هیئات حسینی کرده و با بذل و بخشش پول های آنچنانی که معلوم است از چه منبعی است، بسیاری از هیئات را مورد غفلت قرار داده اند و شعار ایشان هم این است که هیئات نباید سیاسی شود چون در این صورت مردم از هیئات فرار می کنند در حالی که مطمئنا هر انسان عاقلی می داند که هر فردی که رو به سیاست آورده و از چند و چون کار سوال کند ماهیت این اشخاص را خواهد فهمید !!! و این هشداری است برای بچه هیئتی ها و همه مردم تا جلوی نفوذ این جریان را بگیرند که در حقیقت تخریب چهره اسلام و تشیع را نشانه رفته اند ….!!!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 93/8/17:: 12:34 صبح     |     () نظر
<      1   2   3      
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
کودکان آسمانی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
نگاهی نو به مشاوره
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
دکتر سعید روحانی
عشق مشعلدار
سارا احمدی
ماتاآخرایستاده ایم
چون میگذرد غمی نیست
رزمنده
مرام و معرفت
من.تو.خدا
سربازی در مسیر
پیکو پیکس | منبع عکس
تبیان
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
گل یا پوچ؟2
اصلاحات
دل پر خاطره
دهکده کوچک ما
بسیج اساتید فیروزکوه
ندای حق (دکتر احمدی)
شعرورباعی ظهور (علی مظفر)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
آتیه سازان اهواز
یار درونی
ریحانه
خیارج سرای من است
ترنم (کلیج)
بسیج اساتید دماوند
بسیج اساتید ری
حجاب گوهر ناب
قلبی خسته ازتپیدن
دفاع مقدس
هادی عبداله
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور - واحد دررود
شهید آوینی
بسیج اساتید قرچک
بسیج اساتید پیام نور پرند
بسیج اساتید قدس
بسیج اساتید صباشهر
بسیج اساتید ورامین
بسیج اساتید پاکدشت
آریا زند
بسیج اساتید پرند
بسیج اساتید صفادشت
بسیج اساتید رودهن
بسیج اساتید ملارد
ورزش
مائده های آسمانی(تندپور)
کانون فرهنگی شهدا
فیروزکوه
دروازه پیشرفت (دکتر فرج پور)
روح الله عاشق
کنشلو
بسیج اساتید شهریار
بسیج اساتید رباط کریم
امانتدار امام
تو چی فکر می کنی
°°FoReVEr••
معماری
عاشقانه
افکارهای عجیب وغریب من
تنهایی.......
آرشیو یادداشت‌ها